Vakantiehuis "De Olde Tram"
logo logo

Algemene huurvoorwaarden Vakantiehuis
“De Olde Tram”

Vakantiehuisje “De Olde Tram” is een vrijstaand vakantiehuis in Gelderland. Het heeft een terras en parkeergelegenheid voor 3 auto’s. Informatie over het vakantiehuis en de geldende huurprijzen staan vermeld op de website www.montferland-vakantiehuis.nl. Eigenaar van het huis zal ervoor zorg dragen dat het vakantiehuis en het perceel zich in deugdelijke toestand bevinden en dat de accommodatie uitgerust is met een goede inventaris conform de beschrijving op de website!

Aansprakelijkheid huurder

  • Bij aankomst dient de huurder de inventarisatielijst te controleren.
  • De huurder dient het vakantiehuis en het perceel op een goede en nette wijze te bewonen.
  • De huurder is aansprakelijk voor alle schade of vermissing aan het vakantiehuis, perceel, inventaris en/of meubilair, die tijdens de huurperiode zijn ontstaan door hem of zijn medehuurder(s) en is verplicht deze schade te melden. Dit wordt middels de borg en/of de WA-verzekering van de huurder voor rekening van de huurder hersteld.
  • De huurder dient daarom zelf zorg te dragen voor een passende aansprakelijkheidsverzekering.
  • De huurder vrijwaart verhuurder van alle gevolgen van verlies of in ongerede raken van goederen.
  • De verhuurder is niet aansprakelijk voor lichamelijk letsel of diefstal en de gevolgen van extreme weersinvloeden of andere overmacht gedurende de verhuurperiode.
  • De verhuurder is niet aansprakelijk voor schade die aan de auto(‘s) van de verhuurder(s) is(zijn) ontstaan.
  • Verblijf in uw vakantiehuis

  • Vakantiehuisje “De Olde Tram” is het gehele jaar beschikbaar voor verhuur. Aankomst dagen zijn maandag of vrijdag.
  • Op de aankomstdagen kan de huurder vanaf 14:00 uur in het vakantiehuis en dient op de vertrekdag uiterlijk 11:00 uur het vakantiehuis weer te verlaten.
  • Weekend : vrijdag vanaf 14.00 uur tot maandag 11.00 uur Midweek : maandag vanaf 14.00 uur tot vrijdag 11.00 uur Week : vrijdag tot vrijdag of maandag tot maandag.
    In overleg met de eigenaar zijn andere aankomst- en vertrektijden mogelijk.
  • De vakantiewoning kan door maximaal 8 personen worden gebruikt of anders in overleg.
  • Het meenemen van huisdieren is niet toegestaan.
  • Het huren van de vakantiewoning is inclusief badlinnen en keukengoed.
  • Er is een mogelijkheid om bedlinnen te huren voor € 7,50 per persoon per verblijf. Het bedlinnen bestaat uit een kussensloop, koplaken en dekbedovertrek.
  • Meubels dienen in het huis te blijven.
  • Het vakantiehuis is rookvrij. Buiten op het terras mag wel gerookt worden.
  • Buiten mag geen open vuur toegepast worden!!!
  • De vakantiewoning mag niet worden onderverhuurd aan derden.
  • Vertrek eerder dan overeengekomen leidt ongeacht de oorzaak of aanleiding niet tot restitutie van de gehele huursom en kosten van waarborg, bedlinnen pakket en eindschoonmaak.
  • Huurder en medehuurder(s) zorgen ervoor de omgeving niet ernstig te verstoren door geluidsoverlast. Indien dit het geval is wordt de toegang tot de vakantiewoning ontzegt en het huurcontract als nietig beschouwd. De huurprijs zal niet worden terugbetaald.
  • De huurovereenkomst loopt af na het verstrijken van de overeengekomen huurperiode.
  • Er geldt een verplichte eindschoonmaak van € 65,- . Dit bedrag moet uiterlijk 6 weken voor de huurperiode tezamen met het restbedrag van de huursom worden voldaan.
  • Reservering, boeking en betaling vakantiehuis

    Nadat u geboekt heeft, ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur. Na ontvangst dient u binnen 2 weken 25% van de huursom per bank voldaan te hebben en is daarmee het vakantiehuis voor de betreffende periode gereserveerd. De rest van het totale bedrag dient uiterlijk 6 weken voor aanvang van de huurperiode overgemaakt te zijn op ING Bank, rekeningnummer 668310472 t.n.v G. Wijnands-Hillmanns en/of R Wijnands met vermelding van het factuurnummer. Bij niet tijdig overmaken wordt dit gezien als een annulering en vervalt de reservering. De verhuurder heeft het recht om dan de vakantiewoning aan een ander te verhuren. De aanbetaling wordt niet terugbetaald. Bij boekingen binnen 6 weken voor de huurperiode dient het totale bedrag ineens te worden betaald. Bij betaling geldt als datum van betaling de dag van bijschrijving van de huursom op de bankrekening van de eigenaar. Na ontvangst van de aanbetaling (25%) van de huursom, ontvangt de huurder per mail een bevestiging van de reservering.

    Borgsom

    De borgsom bedraagt € 150,00 . Deze moet uiterlijk 6 weken voor de huurperiode tezamen met het restbedrag van de huursom worden voldaan. (De borg wordt binnen 14 dagen na vertrek teruggestort mits er geen schade/vermissingen zijn ontstaan).

    Annulering

    De eigenaar kan door omstandigheden de boeking teniet doen. Eigenaar zal onmiddellijk de huurder hiervan op de hoogte stellen en binnen 5 werkdagen de reeds gestorte huursom terugbetalen. Eigenaar is niet verplicht om huurder enige schadeloosstelling te bieden.

    Annulering door de huurder dient altijd schriftelijk (per post of per mail) te geschieden. Hiervoor gelden de volgende regels:

  • Aanbetalingen worden bij annulering niet geretourneerd.
  • Wij raden u aan om een annuleringsverzekering af te sluiten bij uw bank of verzekeraar.
  • Bij annulering gelden de volgende regels:
  • meer dan 6 weken 25% van het huurbedrag te betalen( = aanbetaling)
  • 6 - 4 weken vantevoren 50% van huurbedrag te betalen
  • 4 - 2 weken vantevoren 75% van huurbedrag te betalen
  • 2 - 0 weken vantevoren 100% van huurbedrag te betalen
  • Vertrek en eindschoonmaak

    Het vakantiehuis dient op de volgende wijze te worden achtergelaten:
  • Bezemschoon
  • Alles schoon afgewassen, afgedroogd en weer in de kasten geplaatst of schoon in afwasmachine.
  • Papier in de papiercontainer (zwart)
  • Plastic in de daarvoor bestemde plastic zakken. Volle zakken kunnen bij vertrek achter het huis bij de groene container worden neergezet. A.G.F. afval (aardappelen, groente, fruit) in een aparte vuilniszak doen en bij vertrek in de groene container achter het huis stoppen. Overig afval in de grijze vuilniszakken en na vertrek in de groene container achter het huis stoppen.
  • Bedlinnen van het bed af halen en in de hal op een stapel neerleggen.
  • Gebruikte bad en keukenlinnen in de wasmand in de badkamer verzamelen.
  • Koelkast leeg en schoon.
  • Alle eten- en drinkwaren verwijderd.